آشیانه‌ی عقاب‌ها در سرزمین دال

در این بخش ترکیب سازه‌های برگرفته از طاق و قوس‌های حمام گنجعلی‌خان کرمان با  نور و فضای مه‌آلود،  چیدمان بصری متفاوتی را ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود در پیچ و خم این  فضاهای شیشه‌ای، محصولات مجموعه‌ی الموت به شکلی معلق  بنظر برسند.

دیروز شعبه‌ی اسکای سنتر که بستری مناسب برای معرفی داستان الموت است، میزبان مهمانان و مخاطبین درسا شد. پس از پذیرایی از مهمانان، آنها را به اتاقکی با نمای ورودی خط دال هدایت می‌کردند؛ اتاقکی که تمام دیوار، سقف و کف آن با آینه پوشیده شده و شما بازتاب خود را بارها و بارها در عمقی بی‌نهایت می‌بینید. محصولات الموت که شامل کیف و جواهرات می‌شود با چیدمانی خاص در این اتاق به نمایش گذاشته شده‌اند.

رونمایی از کالکشن الموت برند چرم درسا در اسکای سنتر
رونمایی از کالکشن الموت برند چرم درسا در اسکای سنتر

سرزمین دال؛ جایی برای خیال انتزاعی از سازه‌های قدیمی

برند درسا در دهه‌ی چهارم فعالیتش با تغییر هویت برند، تلاش می‌کند با مکاشفه‌ی تمدن و فرهنگ‌مان آنچه که زیبایی و اصالت یک ایرانی محسوب می‌شود را با تفکری مدرن و رو به آینده برای نسل جدید بازتعریف کند. در همین راستا خط “دال” خلق شد و به طبع آن تمام مجموعه‌های درسا، سرزمین دال معرفی گردید.

برند درسا در دهه‌ی اندیشه

اسکای سنتر لواسان؛ هویت آشکار سرزمین دال

در ادامه‌ی این سازه در فضای پرنورتر نیز، هم محصولات مجموعه‌های قبل درسا و هم محصولات الموت برای فروش قرار دارند. داستان الموت، مخاطبش را وامی‌دارد تا دوباره به ریشه‌های خود نگاهی بیندازد؛ از اتاق آینه‌ای بی‌نهایت گرفته تا سازه‌هایی که باعث حس دژاوو(آشناپنداری) می‌شود. راه‌های پلکانی قلعه عقاب آشیان(الموت) در کیف‌ها و پیچ‌وخم قله در جواهرات داستان الموت، بخشی از روایت مدرنیزه‌ شده‌ی خط دال است.



منبع: https://mag.sarak-co.com/dorsaofficial/

معماری نسل چهارم دال با همفکری و همکاری علیرضا تغابنی، معمار برجسته‌ی ایرانی، در شعبه‌ی اسکای سنتر لواسان معرفی شد. در این فروشگاه این برند تلاش می‌کند تا با فضاسازی، اشکال و حجم‌های ایرانی را بازخلق کند. کانسپتی که در ضمیر ناخودآگاه مخاطب نسخه‌ی قدیمی آن موجود است و بیننده را با موقعیتی رمزآلود و مبهم روبرو می‌کند.

کالکشن الموت برند چرم درسا
کالکشن الموت برند چرم درسا

داستان الموت!