شرکت چرم مشهد در سال 1357 در شهر مشهد به مساحت 40/000 متر مربع و زیر بنای 12/000 متر مربع می باشد کمپانی چرم مشهد بزرگترین تولید کننده محصولات چرمی است. کمپانی چرم مشهد با هدف اشتغالزایی در داخل کشور و تولید پوشاک،البسه،اکسسوری و مصنوعات چرمی از مرحله پوست خام به بهره برداری رسید. تولیدات شرکت چرم مشهد انواع چرم گوسفندی، بزی، گاوی،البسه چرمی و مصنوعات چرمی می باشد که با بالاترین کیفیت عرضه میگردد. کمپانی چرم مشهد تعداد 380 نفر کارگر قراردادی و حدود 400 نفر کارگر کارمزدی در روستاهای اطراف کارخانه دارد که برای این شرکت فعالیت مینمایند که البته این آمار در حال افزایش است و آخرین آمار 1013 نفر نیروی اماده بکار بوده که هر روز در حال پیشرفت می باشد. کلیه تولیدات کمپانی چرم مشهد توسط کارگران کارخانه و تولیدات دست ساز مانند فرشهای چرمی و مصنوعات ساخته شده از چرم بافتنی توسط کارگران کارمزدی تهیه می گردد. همچنین بسیاری از تولیدات تخصصی مانند کمربند و کفش که خط تولید آن در کارخانه احداث نشده است از طریق پیمانکاران قراردادی به سفارش شرکت چرم مشهد تهیه می گردد. هدف اصلی مدیران این شرکت چرم مشهد اعتلاء و معرفی صنعت چرم سازی ایران و تغییر ساختار سیستم تولید سنتی به صنعتی بوده است و جهت صادرات محصولات چرمی شامل انواع البسه و مصنوعات کلیه امکانات و توان بالقوه خود را به کار گرفته است. کمپانی چرم مشهد برای سهولت در دسترسی مشتریان به محصولاتش اقدام به افزایش فروشگاه های خود در سرتاسر کشور و حتی در خارج از کشور و 5 قاره جهان کرده که در حال حاضر چرم مشهد دارای 43 فروشگاه در تمامی نقاط کشور و همچنین دارای 4 فروشگاه در خارج از کشور می باشد. کمپانی چرم مشهد از طریق عرضه بهترین و باکیفیت ترین محصولات در بازارهای ایران و بازارهای پنج قاره جهان سعی در افزایش مجبوبیت خود نزد مشتریان، شهامداران ،کارکنان و تامین کنندگان است.
در سال 1391 شرکت چرم مشهد از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت، بعنوان بهترین تولید کننده نمونه صنعتی شناخته شد و همزمان با این اتفاق چهل و هفتمین فروشگاه چرم مشهد در برج میلاد و در حضور هنرمندان و پیشکسوتان صنعت چرم افتتاح شد.
پیش از تاسیس شرکت چرم مشهد صادرات سالامبور( چرم نیمه سوخته) کار اصلی صنعت چرم در کشور بوده است که با تلاش گسترده و خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان پر تلاش و ارزش آفرین شرکت چرم مشهد امید است به تدریج صادرات کالای تکمیل شده که از ارزش افزوده و ارز آوری بالاتری برخوردار است جایگزین صادرات سالامبور گردد در بازارهای جهانی جایگاه شایسته احراز نماید.
منبع: https://www.brandkade.com/Representations/Details/93c139f180