گوگل ادز(google Ads) یا گوگل ادورز چیست؟

کمپین نمایش در تبلیغات گوگل از همکاری گسترده گوگل با وب سایت ها استفاده می کند تا تبلیغ شما را در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت به نمایش درآورد. شعارهای متقاعد کننده: یک شعار متقاعد کننده تلاش می کند تا مشتریان را متقاعد کند که برند یا محصولات شما می تواند به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کند. زیرا پایین بودن اعتبار باعث به وجود آمدن مشکل ثبت کسب و کار در گوگل خواهد شد. از گروه های تبلیغاتی حتما استفاده نمایید زیرا در این صورت تبلیغ نمایش داده شده به کاربر همان است که جستجو کرده است. با وجود به تصویر کشیدن آگهی های تبلیغاتی ، فرستادن ایمیل های گروهی به صورت تبليغات در سايت ، هم به این مجموعه اضافه شد. در این بازاریابی مخاطب درگیر اطلاعات تماس وی (مثل تلفن همراه یا ایمیل) از وی گرفته می شود و سپس با ارتباط مستمر با وی (هفته ای یک پیام یا ایمیل) کم کم سعی می شود وی را به مشتری تبدیل کرد. تا اینجا با تبلیغات PPC آشنا شدیم و دقیقا متوجه شدیم که PPC چیست و چه کاری را برای ما انجام میدهند. ولی خیلی وقته که اینطور نیست و با کلیک بر روی آگهی ها به صفحه خود وبسایت هدایت میشوید.

با توجه به اینکه این نوع از کمپین در ایران کاربردی ندارد، توضیحات آن را همینجا به پایان میرسانیم. اما باید بدانید این تبلیغات در حال حاضر با استراتژی های متفاوتی می بایست اجرا شود. شما می توانید از این موتور نیز برای تبلیغات خود استفاده کنید. اگر اپلیکیشن ها و فضاهای مناسبی در موبایل پیدا شود که مخاطبین برند در آن حضور قابل توجهی داشته باشند می توانید به تبلیغات موبایلی فکر کنید. حالا که همچین فضایی در دسترس است برند ها و کسب و کارهای مختلف به فکر این می افتند که چگونه در اینترنت حضور داشته باشند؟

درباره CPC فکر شده باید عمل کرد، زیرا یافتن پیشنهاد دقیق برای کلمات کلیدی خاص به تعیین ارزش کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند. کلمات کلیدی غیرفعال هستند زیرا شما گروه تبلیغاتی خود را حذف کرده اید. اگر خاطرتان باشد قبلا مقاله ساختار گوگل ادز را معرفی نموده ایم. که در مقاله گوگل ادز چیست به طور کامل به معرفی این سامانه پرداخته ایم. امکان تقسیمبندی زمانی به شما کمک میکند تا به طور دقیق متوجه شوید کمپینهای شما در چه زمانهایی بیشترین موفقیتها را داشتند. گوگل ادز همچنین استراتژی های پیشنهاد قیمت و هدف گذاری را به طور خودکار انجام می دهد تا به شما کمک کند بیشترین ارزش را برای هر بارگیری دریافت کنید. در سئو شما باید محتوا ایجاد کنید تا کاربران شما را پیدا کنند اما در شبکه های اجتماعی خودتان باید بروید و مشتریانتان را پیدا کنید. حضور در شبکه های اجتماعی با توجه به امکانات هر شبکه باید متفاوت باشد. گوگل ادوردز امکانی را فراهم می کند که شما مخاطبانی را از هر منطقه ای که مد نظرتان می باشد و در هر زمینه ای به صورت کاملاً هدف مند جذب کنید؛ مثلاً اگر بخواهید یک نوع شلوار را فقط برای افرادی با رده سنی 17 الی 20 پیشنهاد دهید و دوست دارید این افراد در شهری از کشور هلند و در محله ای از خیابان خاصی باشند، با استفاده از گوگل ادز چنین چیزی غیر ممکن نیست.

حالا که سرویس تبلیغاتی گوگل را به خوبی شناختید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید، شاید بخواهید به جای آن از یک شیوه دیگر برای تبلیغات خود استفاده کنید. همچنین می توانید تبلیغات گوگل ادز را طوری تنظیم کنید که اگر مشتری قبلا به سایت شما آمده باشد، اما خرید نکرده باشد، دوباره مورد هدف قرار گیرد تا شاید این بار مجاب به خرید شود. در اینجا شما می توانید شبکه هایی که می خواهید تبلیغات شما در آن ها نشان داده شود را انتخاب کنید. شبکه Display چندان پرخاشگر نیست ، به این معنی که افراد به طور اتفاقی در حال مرور وب سایت ها هستند و به شما تبلیغات تبلیغات در گوگل ارائه می شود. به طور کلی Google منبعی است که توسط مردم سراسر جهان برای طرح سوالاتی استفاده میشود که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آنها پاسخ داده میشود.

هزینه تبلیغ در گوگل ادوردز تنها به ازای کلیک روی آگهی شما از شارژ شما کسر می شود. تمرکز بر افزایش نصب: اگر هدف شما این باشد که نصب اپلیکیشنتان را بهطور قابل توجهی افزایش دهید، از روش CPI یا پرداخت به ازای نصب استفاده میکنید. در نظر بگیرید در حال حاضر که دلار قیمتی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان را دارد هزینه شارژ ۱۰۰ دلار معادل ۲ میلیون تومان خواهد بود و این برای ۱۲۰ ورودی اصلا قیمت مناسبی نیست. اگر نرخ متوسط هزینه ی هر کلیک را ۷۵ سنت در نظر بگیریم نزدیک به ۱۲۰ ورودی را با این مبلغ می توانید جذب کنید.

این نکته آخر مهمترین نکته است. این نکته مخصوصاً درمورد آمریکایی هایی صحیح است که برخلاف اروپایی ها و دیگران در کشوری پهناور زندگی می کنند که اساساً به یک زبان سخن می گوید. نکته چهارم هم بر روی کیفیت آگهی تبلیغاتی تاکید دارد زیرا بعد از مبلغ پیشنهادی تبلیغ کننده، تاثیر زیادی بر پیروزی در مزایده گوگل دارد. افزایش گروه آگهی موجب افزایش امتیاز کیفیت تبلیغ گوگل می شود که نتیجه ی آن کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است. در تبلیغات گوگلی شما باید اعتبار اکانت خود را افزایش دهید. چرا اولین روش را تبلیغات در گوگل است؟ در این مقاله، به نحوه تبلیغ در گوگل ادز میپردازیم و با مزایای آن آشنا میشویم. در این صورت شما مشاور در جلسه مشاوره مخاطبان و کلمات کلیدی مناسبتان را شناسایی کرده و متناسب با بودجه ای که درنظر گرفتید بهینه ترین کمپین را برای شما طراحی و ثبت می کند و شما هم تمرکزتان را روی کارهای معمول کسب و کارتان می گذارید و خیالتان از ضرردهی کمپین یا از دست دادن مشتریان راحت می شود! آژانس تبلیغات دیجیتال تپسل آماده است تا با ارائه راهکارهای مناسب، به شما کمک کند تا انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل را به سادگی و متناسب با بودجه تبلیغاتی خود اجرا کنید، کمپینهای خود را بهینهسازی کنید و به نتایج دلخواتان دست یابید.

یکی از موضوعاتی مهمی که اکثر افراد نادیده میگیرند، تاثیر انواع کلمات کلیدی بر نتایج جستجو است. در زیر به معرفی انواع روشهای تبلیغاتی موثر در اینترنت می پردازیم. تبلیغات در گوگل، یکی از اثربخشترین و به صرفهترین روشهای بازاریابی دیجیتال محسوب میشود، اگر به درستی مدیریت شود. باید توجه داشت که وقتی برای هر دسته از محصولات یا خدماتتان یک کمپین تبلیغاتی جدا تعریف می کنید، مدیریت این کمپین ها و گروههای تبلیغاتی و کلید واژه های مربوط به آنها هم باید به صورت مجزا صورت گیرد. استفاده از گروه های تبلیغاتی برای مدیریت اکانت مفید است و به صورت دقیق تری می توان آمار و اطلاعات را تحلیل کرد. اگر شما اصول تبلیغات در گوگل ادز را بدانید میتوانید، فروش چند برابری را تجربه نمایید، در این عنوان به اصول تبلیغات در گوگل اشاره میکنیم. این یک فرصت عالی برای آگهی دهنده است زیرا لینک او، اولین نتیجه در Google است و در بیشتر مواقع توجه بازدیدکنندگان به لینکهای اول جلب میشود. کلمات کلیدی گوگل ادوردز غیرفعال هستند، زیرا کمپین شما از تاریخ برنامه ریزی شده گذشته و غیر فعال شده است. بدون برنامه ریزی تبلیغاتی نمی توان به نتیجه های مثبت رسید. اگر نمی دانید که سئو چیست کلیک کنید، سئو باعث می شود شما با عبارات کلیدی که مخاطبان سرچ می کنند در صدر نتایج جستجو دیده شوید.

آنها را دعوت کنید با شما همراه شوند. و تقریبا مانند پاپ آپ های کال تو اکشن یا دعوت به اقدام هستند. این روش هم مانند تبلیغات بنری باید با استراتژی های ثانویه ای همراه باشد تا به نتیجه ختم شود. گوگل با توجه به امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ را در کدام جایگاه نمایش دهد. ورزشی انجام دهیم. ممکن است گوگل بخواهد که تبلیغات ما را برای کفش چرمی نیز نشان دهد. به گفته گوگل، تطابق گسترده (Broad Match) به تبلیغ شما اجازه میدهد تا برای جستجو در عبارات مشابه و تغییرات مرتبط، از جمله مترادفها، اشکال مفرد و جمع، غلط املایی احتمالی، ریشه کلمات نشان داده شوند. تبلیغات اپلیکیشن در پلتفرمهای نصب اپلیکیشن، نظیر گوگل پلی و دیگر اپلیکیشنهای شبکه گوگل، نمایش داده میشوند. به این شبکه Google Display Network یا به اختصار GDN می گویند که می تواند در مواقعی مفید باشد. چه عاملی در این رتبه بندی تأثیرگذار است؟ با Quality Score خوب ممکن است ببینید که رتبه شما بهتر و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) شما کمتر از یک شرکت بزرگ است که در لیست 500 Fortune قرار دارد. در این مسیر به یک نفر یا تیم حرفه ای و با تجربه در تبلیغات نیاز دارید.

اهمیت این موضوع را زمانی متوجه میشوید که میبینید ایجاد ارتباط مستقیم با Google برای کسبوکارهایی که از وجود گوگلپارتنر بیبهرهاند، بسیار دشوار و چالشبرانگیز است. بله اپلیکیشن دیوار هم به سراغ ریمارکتینگ رفته تا بتواند کارایی اش را برای مخاطبین فروشنده اش بیشتر کند. دوم اینکه بنر تبلیغاتی بتواند مخاطب را درگیر کند. باید ببینیم مردم ما در اینترنت بیشتر زمان خود را در چه سایتهایی می گذرانند. تمام کسب و کارهایی که محصول و خدمات آنها توسط مردم در اینترنت جستجو می شود می توانند وارد رقابت در گرفتن جایگاه بهتر در گوگل شوند. البته این به این منظور نیست که در این شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشید بلکه به این مفهوم است که باید استراتژی تبلیغاتی خود را با انتخاب رسانه ای بهتر تغییر بدهید. بنابراین در صورتی که کمپین تبلیغاتی خود را روی کلماتی بسته باشید که رقابت زیادی داشته و گرانقیمت باشند، ریسک بالایی روی بودجه تبلیغاتی خود کردهاید.این هزینه با توجه به ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی برای ایرانیان به مراتب بسیار گرانتر خواهد بود. افزایش ترافیک سایت: هر چقدر که بیشتر بازدیدکننده هدفمند داشته باشید به همان میزان مشتریان بالقوه بیشتری دارید.

یکی از محبوبترین موتورهای جستجو و اشتراک گذاری ویدیو در جهان یوتیوب است که البته به دلیل فیلتر بودن ما ایرانیان نمی توانیم از آن بهره مند شویم. آیا می توانیم تبلیغات خود را در سایتهای ایرانی نمایش دهیم؟ کاربران اینترنتی دیگر فقط نوجوان و جوانان نیستند بلکه فعالین بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های کلانی هم در اختیار دارند را هم شامل می شوند. تبلیغات در متن (In-text advertising) و تبلیغات در تصویر (In-image advertising) دو شیوهی تبلیغات اینترنتی زمینهای هستند. همه کمپینها، از کمپینهایی که از متن ساده استفاده میکنند تا کمپین هایی که ویدیوهای جذاب دارند را می توان در زیرمجموعه تبلیغات نمایشی دسته بندی کرد. بلکه شما میتوانید شمارۀ تماس خودتان را در متن تبلیغ قرار دهید. به عنوان مثال، اگر کیورد شما لباس سیاه مهمانی بود، تبلیغ شما فقط برای کسانی نشان داده میشد که لباس سیاه مهمانی را جستجو میکردند و اگر لباس سیاه، لباس مهمانی یا لباس سیاه مهمانی گران قیمت را وارد میکردند، سایت شما دیده نمیشد. از کجا معلوم شاید در آینده نزدیک گوگل تب ویدیو رو جلوتر از تب نمایش محتوای متنی نشان دهد! تبلیغات بنری یکی از اولین روشهای تبلیغاتی ای است که شاید به ذهن هر کارفرمایی بیافتد.

تفاوت سئو با تبلیغات در گوگل این است که شما در تبلیغات گوگلی بعد از واریز بلافاصله در صفحه اول نمایش داده می شوید اما در سئو بسته به رقابت عبارات کلیدی بین ۶ تا ۱۸ ماه طول می کشد که به صفحه اول نتایج جستجو برسید. نکته مهم اینجاست که نمی توان یک نسخه تبلیغاتی برای همه برندها ریخت حتی اگر موضوع کاری آنها با هم یکی باشد. در دنیای امروز، برای هیچ کشوری، پیشرفت علمی قابل توجهی را بدون وجود اینترنت نمی توان تصور کرد و به همین دلیل هم هست که سرعت اتصال به اینترنت در دانشگاه ها در اعتبار آنها یک فاکتور مثبت در نظر گرفته می شود.

روزنامه ها، فضاهای خالی شهر به جای دادن امید و ایجاد فضاهای سبز پر شده است از فضای تبلیغاتی و این در حالی است که افزایش این فضاها چالش هایی را هم برای مردم، و هم برای برندها ایجاد کرده است. این یک روش به صرفه و ارزان تبلیغات است که اگر درست به کار گرفته شود، میتواند چشماندازی باکیفیت را در حوزهی خاصی از کسبوکار، هدف بگیرد. برای انجام این کار می توانید با مشاورین ما در شایگان در تماس باشید. قبل از هر کاری به کیفیت وبسایت خود و مرتبط بودن صفحه فرود توجه کافی داشته باشید. برای این کار گوگل ادز ابزاری رایگان تحت عنوان Google Keyword Planner ارائه کرده تا شما بتوانید کلمات کلیدی مرتبط با بیزینس خود را که بیشترین جستجو را دارند، بیابید. اینکه در انتهای خبر یا مقاله ای می آید و به عنوان یک مطلب مرتبط خود را نشان می دهد. Google AdWords به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید یکی را انتخاب کنید. حال مانند تصویر زیر وضعیت هر یک از کلمات کلیدی گوگل ادوردز را می توانید مقابل آن و در ستون status، مشاهده کنید. به نتایجی که در زیر تبلیغات ظاهر می شود (در کادر سبز) به نتایج ارگانیک گفته می شود.